Amstel Pulse- premiumöl hos Spendrups
Amstel grundades i Amsterdam 1870 och har en årlig försäljning på mer än 1,12 miljarder liter! Därmed är det ett av världens största och äldsta ölvarumärken. Premiumölet Amstel Pulse lanserades först i Ryssland 2005 och har efter det funnit sina konsumenter i nio länder. Nu har Amstel Pulse kommit till sitt tionde land; Sverige och på Spendrups förväntar man sig att ölen tack vare sin uppfriskande smak snabbt ska bli favorit på Stureplans krogar, inte minst för att det både har 50 procent färre kalorier än andra premiumöl i samma ljusa lager-kategori och en flaska som vunnit Guldlejon i Cannes för sin design. Under september är det enbart krogarna i Stureplansgruppen som får servera Amste Pulse, därefter kommer den att säljas på utvalda krogar runt om i Sverige.
- Lanseringarna av Amstel Pulse har alltid skett på utvalda barer och restauranger i storstäder. I Sverige har vi valt att lansera ölet via Stureplansgruppens restauranger där vi vet att målgruppen för Amstel Pulse finns, säger Erik Jarnsjö, som är marknadschef för öl på Spendrups Bryggeri.
Misse Ljungström